winnice w toskanii

Winnice w Toskanii

Toskania oprócz wspaniałych zabytków, uroczych miast i widoków to przede wszystkim winnice. W regionie produkuje się jedne z najlepszych win na świecie. Warto je zwiedzić.  Które winnice w Toskanii wybrać? Zobaczcie.

Czytaj więcej o Winnice w Toskanii

Cinque Terre – zwiedzanie, plaże, pociągi i parkingi

Cinque Terre Włochy – zwiedzanie, ciekawostki i atrakcje.

Cinque Terre to bajkowy fragment liguryjskiego wybrzeża we Włoszech. Urocze, kolorowe domki zawieszone na skalistym wybrzeżu tworzą niesamowitą scenerię. Nie bez przyczyny cały region Cinque Terre wpisany jest na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. W tłumaczeniu na język polski Cinque Terre to Pięć Ziem. W ich skład wchodzi pięć miejscowości: Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore. Przez wieki miasteczka odcięte były od świata, a dostać się do nich można było wyłącznie od strony morza. Teraz na szczęście są dużo łatwiej dostępne 😉

Czytaj więcej o Cinque Terre – zwiedzanie, plaże, pociągi i parkingi

Elba z dzieckiem, elba, wakacje z dzieckiem, włochy, podróże z dzieckiem

Wyspa Elba. Zwiedzanie Portoferraio i inne atrakcje

Planując zwiedzanie Toskanii wiedzieliśmy, że Elba musi znaleźć się w programie. Nie mieliśmy dość czasu na dokładne zwiedzanie wyspy, więc zostawiliśmy sobie tą przyjemność “nakiedyśtam”. Na zwiedzanie wyspy warto przeznaczyć kilka dni. Ponieważ nie dysponowaliśmy taką ilością wolnego czasu, postanowiliśmy odwiedzić Portoferrio – największe miasto na wyspie. Czytaj więcej o Wyspa Elba. Zwiedzanie Portoferraio i inne atrakcje

Żeglowanie po Jeziorze Garda. Podróże są spoko. Odcinek 2.

Jezioro Garda we Włoszech idealnie nadaje się do uprawiania sportów wodnych. Północna część jeziora to mekka windsurferów i żeglarzy. Regularnie wiejące wiatry, fantastyczne widoki i przeźroczysta woda to wszystko czego do szczęścia potrzeba. W tym roku i nam udało nam się wskoczyć na pokład żaglówki i ruszyć w krótki rejs po jeziorze. Czytaj więcej o Żeglowanie po Jeziorze Garda. Podróże są spoko. Odcinek 2.

“Podróże są spoko”! Nowy program podróżniczy dla dzieci prowadzony przez Globtroterka :)

I nadszedł ten dzień, kiedy dziecko świsnęło rodzicom kamerę i zaczęło pokazywać swoją pasję w typowy dla siebie sposób 🙂 Globtroterek rozpoczął prowadzenie vloga, który spodoba się zarówno dzieciom jak i każdemu młodemu duchem 🙂  Program “Podróże są spoko” to vlog o Europie widzianej z poziomu metra i trzydziestu pięciu centymetrów. Czytaj więcej o “Podróże są spoko”! Nowy program podróżniczy dla dzieci prowadzony przez Globtroterka 🙂

Herkulanum

Będąc pod wielkim wrażeniem tego co zobaczyliśmy w Pompejach, postanowiliśmy zwiedzić również drugie, zniszczone przez wybuch Wezuwiusza miasto. Herkulanum zostało zalane błotem wulkanicznym o kilkumetrowej grubości i ukryte przed światem do XVIII wieku. Zorganizowane prace wykopaliskowe rozpoczęły się na początku XX wieku, ale spora część jeszcze długo nie zostanie zbadana, gdyż na Herkulanum powstały kolejne miasta i nie ma dostępu do ruin. Czytaj więcej o Herkulanum

Rzym z dzieckiem – Watykan i centrum miasta

Kolejny dzień pobytu w Rzymie postanowiliśmy spędzić w Watykanie. Pobyt na terenie najmniejszego państwa świata postanowiłam wykorzystać na rozmowę  o krajach europejskich i kierunkach geograficznych. Przygotowałam dla Globtroterka flagi państw europejskich i mapę Europy. W chwilach odpoczynku, w cieniu budynków lub drzew piniowych wyciągaliśmy kolejne flagi, szukaliśmy państw na mapie i wspólnie ustalaliśmy  w którym kierunku, względem Polski, jest położony.