Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

Quarteira na wybrzeżu Algarve

Portugalia ma jedne z najpiękniejszych plaż w Europie. Jeśli tak jak my kochasz szerokie i piaszczyste plaże, orzeźwiający ocean i boskie widoki, to wakacje w Portugalii będą strzałem w dziesiątkę! Zobacz jakie plaże czekają na Ciebie w Quarteira na wybrzeżu Algarve.

Portugalskie wybrzeże zjechaliśmy w kilka tygodni, poczynając od okolic Faro, przez Lagos, Lizbonę, Cabo da Roca, Costa Nova i Aveiro aż po Porto. Dzisiaj pokażemy Wam najpiękniejsze plaże w okolicy miejscowości Quarteria.

Quarteira w Portugalii

Przez pierwszy tydzień naszego pobytu w Portugalii naszym domem był camping Quarteira położony w miejscowości o takiej samej nazwie. Quarteira jest typowym turystycznym kurortem, z ciągnącym się przez miasto deptakiem przy plaży, pełnym barów, restauracji i sklepów. Jest to jedna z najpopularniejszych wakacyjnych miejscowości w tym rejonie. W samej miejscowości jest kilka plaż, a my pokażemy Wam nasze ulubione.

Praia do Almargem, Quarteira, Algarve

Pomimo, że plaża znajduje się  blisko centrum  kurortu Quarteira, to jest zaskakująco “dzika” i nietknięta zabudową hotelową. Są tu urocze wydmy porośnięte sosnami. To była jedna z plaż do której mieliśmy najbliżej z naszego kempingu.

To jedna z najbardziej spokojnych i nienaruszonych plaż 15-kilometrowego odcinka pomiędzy Quarteirą a Faro. Nie oznacza to jednak, że nie ma żadnych udogodnień. Plaża zyskała oznaczenie Błękitnej Flagi, w sezonie nad bezpieczeństwem czuwa ratownik, jest serwis plażowy, gdzie możecie wypożyczyć leżaki i parasole, jest bar i toalety.

Plaża położona jest u stóp szerokiej doliny wyrzeźbionej przez rzekę Ribeira do Almargem, która zamienia się tutaj w lagunę. To małe jezioro za plażą jest domem dla  rzadkich i unikatowych gatunków roślin i zwierząt. Laguna jest również dobrym miejscem do obserwacji ptaków, ponieważ przyciąga różne ptactwo wodne.

Praia do Lagoa, Quarteira, Algarve

Tuż za Praia Do Almargem rozciąga się Praia do Lagoa, urocza plaża będąca ulubionym miejscem okolicznych mieszkańców, którzy w cieniu sosen na wydmach organizują sobie pikniki i spotkania. Rozwieszają hamaki, wyciągają stoliki piknikowe i całą rodziną spędzają tu wolne dni.

Praia de Quarteira, Algarve

Plaża w centrum kurortu ciągnie się przez 2 kilometry i podzielona jest na kilka mniejszych plaż, które wyznaczają kamienne cyple. Plaża jest szeroka, piaszczysta i ma sporo punktów usługowych i gastronomicznych. My zwykle przychodziliśmy tu na spacery przy zachodzie słońca.

Praia do Forte Novo, Quarteira, Portugalia

Czasem chcąc uciec od gwarnego deptaka udawaliśmy w przeciwnym kierunku. Przed Praia do Almargem znajduje się odcinek nazywany Praia de Forte Novo. Tutaj mogliśmy w ciszy i spokoju raczyć się widokiem oceanu o zachodzie słońca i smakiem lokalnego wina.

Piękne plaże Algarve

Z Quarteiry w zasięgu auta macie najpiękniejsze plaże Algarve. Koniecznie zaplanujcie wypad na plaże w Albufeirze, Lagos czy Benagil 🙂 Tu szczegóły:

Noclegi w Quarteira

Na plażę wybraliśmy się przy okazji pobytu na kempingu z sieci Orbitur koło Faro, który już niestety nie istnieje.

Jeśli wolicie noclegi w hotelu to zerknijcie na promocyjne oferty na Booking.com 🙂

Booking.com

3 odpowiedzi na “Quarteira na wybrzeżu Algarve w Portugalii”

Możliwość komentowania została wyłączona.