plaze-porto-i-plaze-lizbony

Plaże w Lizbonie i w Porto

Dziś, w kolejnej odsłonie portugalskich plaż, pokażemy Wam plaże w okolicach dwóch największych miast w Portugalii – Lizbony i Porto. To miejsca, które sami przetestowaliśmy i sprawdziliśmy, dlatego możemy Wam je szczerze polecić.

Plaże w Lizbonie

Do najfajniejszych plaż w okolicach Lizbony zaliczamy te na wybrzeżu Costa Caparica, około 15 km od centrum. Costa da Caparica może poszczycić się największą plażą w Portugalii! Złocisty piasek ciągnie sie tu kilometrami 🙂 Wzdłuż plaży wybudowano deptak, który świetnie nadaje się do spacerów o zachodzie słońca, jazdy na rowerze, rolkach czy hulajnogach. Zadbano tu też o odpowiednią infrastrukturę – są bary, restauracje, stojaki na rowery, parkingi i toalety. My na plażę mieliśmy bardzo blisko, gdyż nasz camping Costa da Caparica znajdował się 300 metrów od oceanu.Costa Caparica Praia De Sao Joao

Jedną z najliczniej odwiedzanych plaż w tej okolicy jest Praia de Sao Joao. W weekendy zapełnia się Lizbończykami, uciekającymi na plażę przed upałami w mieście.

Costa Caparica Praia De Sao Joao

Naszą ulubioną zaś była Praia do Norte, która przyciągała fanów surfingu. To właśnie tu są idealne warunki do stawiania pierwszych kroków na desce.

Costa Caparica Praia Do Norte

Zobacz więcej fotek z Praia do Norte:

Plaże w Porto i Vila Nova de Gaia

Boskie Porto i leżąca po drugiej stronie rzeki Duero Vila Nova de Gaia poza fantastycznymi miejscami do miejskich spacerów, miejsc do zwiedzania, zabytków do obejrzenia i widoków do uwiecznienia na fotografiach, mają również genialne plaże.

Praia de Lavadores zachwyciła nas swoimi olbrzymimi głazami, na których spragnieni słońca mieszkańcy i turyści rozkładali swoje ręczniki i wystawiali ciała do słońca. To zdecydowanie plaża dla osób dorosłych i starszych dzieci, gdyż dla maluchów jest tu zbyt niebezpiecznie. Dla osób z mniejszymi dziećmi warto wybrać się na początkowy odcinek, gdzie w zatoczkach znajdziecie piaszczyste, niewielkie plaże.

Porto Praia De Lavadores

Zobacz więcej fotek z Praia De Lavadores:

Zupełnie inne są zaś plaże w okolicy ujścia rzeki Duero do oceanu. Tutaj jest zdecydowanie więcej miejsca, by na piasku móc rozłożyć się na kocu. Jedną z takich plaż jest Praia do Cabedelo do Douro. To co warto wiedzieć, to fakt, że czasem hulają tu zimne wiatry. My przyjechaliśmy na plażę z Porto, w którym było ok. 30 stopni. Na plaży wiał tak chłodny wiatr, że zęby kłapały nam z prędkością karabinu maszynowego. Dobrze, że mieliśmy koc, to mogliśmy ubrać Michała w coś cieplejszego 😉

Porto Praia Do Cabedelo Do Douro

A tu kilka fotek z Praia Do Cabedelo Do Douro:

Warto też wybrać się na plaże oddalone nieco od miasta. My mieszkaliśmy na campingu Angeiras w miejscowości Lavra, około 15 km od Porto. Plaża w tym miejscu była świetna. Z jednej strony – szeroki pas złocistego piasku. Z drugiej – skały, gdzie szukaliśmy ciekawych okazów stworzeń morskich. Tuż przy plaży jest port, gdzie rano można zakupić świeże ryby. A jeśli nie chcecie się bawić w przyrządzanie, to działa tu kilka lokalnych knajpek z takim jedzeniem, że na samą myśl burczy nam w brzuchach 😉

Praia De Angeiras

Tu więcej kadrów z Praia De Angeiras:

Plaże w Costa Nova

Musimy Wam również wspomnieć o innych plażach, które nas zachwyciły. To plaże w pobliżu miejscowości Aveiro i nadmorskiej dzielnicy Costa Nova słynącej z domków w kolorowe paski. Plaże w Costa Nova to morze piasku 🙂 Piękne wydmy, szerokie plaże i drewniane pomosty, którymi można spacerować wzdłuż oceanu. Do Costa Nova przyjechaliśmy na wycieczkę i z miejsca się tu zakochaliśmy 🙂

plaża costa nova

Więcej uroczych kadrów z Costa Nova:

Więcej namiarów na piękne portugalskie plaże znajdziecie tu:

Benagil Cave i najpiękniejsze plaże Algarve

Post Author: Ola

7 thoughts on “Plaże w Lizbonie i w Porto

Bogusia

(21 czerwca 2019 - 07:13)

piękne plaże, piękna woda, tylko odpoczywać 🙂

anonim

(25 czerwca 2019 - 07:36)

Costa Nova podbiła moje serducho ! 😉

Ola

(26 czerwca 2019 - 08:33)

Nasze też! 😀

Anna

(26 czerwca 2019 - 06:55)

Porto i Lizbonę miałam okazję odwiedzic rok temu, mianowicie w grudniu. I miasta mnie zaskoczyły. O ile Lizbona była bardzo cieplym miastem, to Porto jest dość chłodne. W Lizbonie na początku grudnia mieliśmy temperaturę 20 stopni, w Porto mieliśmy temperaturę 5 stopni ( nie miałam odpowiednich ubrań oraz musiałam ubierać się na cebulkę).

Niestety z powodu pory roku nie wypoczywaliśmy na plażach, ale miasta polecam i tą porę również
    nie ma tak wielu turystów
    jest spokojnie
    jak również możecie liczyć na tańsze bilety i tańsze noclegi.

Ola

(26 czerwca 2019 - 08:32)

Marzy nam się odwiedzić Portugalię właśnie poza sezonem. Bardzo lubimy ten spokój, dzięki któremu lepiej można poznać miasto. A nas pogoda w Portugalii zaskoczyła nawet w środku lata. Wystarczyło, że zaszło słońce i robiło się przeraźliwie zimno. Pod namiotem, w śpiworach też spaliśmy ubrani na cebulkę 😉 Pozdrawiamy!

Mariola

(30 czerwca 2019 - 09:45)

Nie byłam w Lizbonie ani okolicy a jest to jedno z moich marzeń. Widoki cudne, uwielbiam takie przestrzenie.

(13 lipca 2019 - 19:55)

Trzymamy kciuki za realizację marzenia i życzymy powodzenia 🙂