Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

Strona główna > Podróże > Francja > Wydma Piłata

Wydma Piłata we Francji – największa wydma w Europie

Będąc w okolicach Bordeaux we Francji, warto zobaczyć Wydmę Piłata. Jest to bowiem największa wydma w całej Europie. My podczas jednej wycieczki postanowiliśmy przy okazji ją odwiedzić. I wiecie co? To był strzał w 10!

Dune du Pilat czyli Wydma Piłata

Kiedy przyjechaliśmy na Wydmę Piłata słońce chyliło się ku zachodowi, dlatego mieliśmy dużego farta, bo dane nam było zobaczyć jeden z nieziemskich krajobrazów o zachodzie.  Zostawiliśmy samochód na parkingu, w pobliżu wydmy. Parking jest płatny, a dotrzecie do niego bez problemu – wystarczy kierować się po znakach na Wydmę Piłata.  Wszystkie budki z jedzeniem i pamiątkami były już pozamykane, dlatego nie marnowaliśmy czasu i ruszyliśmy prosto piaskowym szlakiem na wydmę. By zobaczyć wspaniała górę piachu trzeba pokonać krótki dystans w lesie. Po paru minutach ujrzeliśmy wydmę i schody po których można na nią wejść, chyba że wolicie się na nią wdrapać o własnych siłach, tak jak Michał, który miał przy tym wiele radochy.

Wejście na Wydmę Piłata

Wejście na wydmę zajmie Wam chwilę – jak długą to zależy od Waszej kondycji. Radzimy również wziąć ze sobą cieplejsze rzeczy i kurtkę z kapturem, podczas naszej wizyty było zimno i wiał spory wiatr. W lecie zdecydowanie nie możecie zapomnieć wody, kremu z filtrem i czapeczki na głowę.  Po wdrapaniu się na szczyt zobaczyliśmy piękne widoki. Z jednej strony ocean i okoliczne plaże, a za naszymi plecami rozpościerał się ogromny las, w który ostro wbija się wydma. Nie sposób było oderwać wzroku od panoramy, wydma jest ogromna i ciągnie się daleko wzdłuż lądu. Można się nią przejść, jednak chodzenie po górze piachu nie należy do najłatwiejszych, za to dzieci mają wielką frajdę.

Wydma przesuwa się stronę lądu średnio 5 metrów na rok. Z góry widać jak ostro wbija się w drzewa i niczym potwór połyka je i zakopuje w milionach ziarenek piasku. Można wtedy uzmysłowić sobie jaka potężna jest Matka Natura, która jednocześnie daje piękną wydmę i niszczy ogromny las.  Schodzenie należy już do przyjemniejszych rzeczy, nawet gdy nie schodzi się po schodach, a z piachu zjeżdżają nie tylko dzieci. To świetna zabawa, trzeba jednak mimo wszystko uważać, by nie wylądować przypadkiem w drzewach.

Wydma Piłata to darmowa atrakcja, jednak gdy przyjedziecie tu samochodem, będziecie musieli zapłacić za parking. Przy parkingu, przed budkami z pamiątkami i jedzeniem znajdują się również toalety.

Noclegi w Bordeaux

Na Wydmę Piłata wybraliśmy się przy okazji pobytu na kempingu Ondres Plage na francuskim, zachodnim wybrzeżu.

Jeśli wolicie noclegi w hotelu to zerknijcie na promocyjne oferty na Booking.com 🙂

Booking.com

2 odpowiedzi na “Wydma Piłata we Francji – największa wydma w Europie”

Możliwość komentowania została wyłączona.