Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

Strona główna > Pomysły na zwiedzanie > Wenecja – przepis na pizzę

Jak pomagaliśmy kucharzowi Fabio odzyskać przepis na pizzę

Wenecja należy do jednych z naszych ulubionych miast. Wracamy tu tak często jak się da. Czytelnicy naszego bloga wiedzą o tym doskonale 🙂 Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdyby w czasie zwiedzania nie mieć do wykonania Tajnej Misji. Zobaczcie co tym razem przytrafiło się nam w Wenecji.

Pomysł na rodzinne zwiedzanie Wenecji

Wenecja, pełna kanałów, gondoli i zabytkowych budowli ma w sobie niesamowity urok. Jednak wiele informacji historycznych czy detali architektonicznych może znudzić nawet najbardziej wytrawnego małego podróżnika. Dlatego podrzucamy Wam pomysły jak odkryć Wenecję z dzieckiem i przeżyć niesamowitą przygodę.

Jak część z Was wie, pewnego razu pomogliśmy księżniczce Carli w poszukiwaniu elementów maski karnawałowej, które rozsypały się po całym mieście. Przypomnijmy:

Kolejna Tajna Misja w Wenecji

Kolejna nasza wizyta w tym mieście spowodowana była prośbą kucharza Fabia, którego rozpaczliwą prośbę o pomoc znaleźliśmy w naszej skrzynce mailowej.

Okazało się, że Fabio pracuje w weneckiej restauracji, którą założyła jego prababcia Margherita, będąca wybitnym szefem kuchni. Ostatnio, robiąc porządki na strychu, Fabio odnalazł starą książkę kucharską Margherity. Kiedy ją przeglądał wypadła z niej kartka. Gdy się po nią schylił, nagle okno się otworzyło i wleciała przez nie czarownica na miotle! Przez zaciśnięte zęby wysyczała, że tyle lat czekała na ten przepis, że nikt go jej już nie odbierze. Do tego walnęła Fabia miotłą po głowie i powiedziała, że porządki robi się częściej niż raz na 100 lat.

Nim Fabio się zorientował o co chodzi, złapała kartkę i wskoczyła na miotłę. Nie mógł pozwolić jej odfrunąć! I wtedy stało się najgorsze. W czasie szamotaniny kartka z przepisem podarła się na kilka kawałków, które porwał wiatr i rozniósł po całej Wenecji. Czarownica tak się wściekła, że aż dym wyszedł jej uszami. Pogroziła mu zakrzywionym paluchem i zapowiedziała, że nie spuści go z oczu i jak tylko Fabio odzyska przepis, to zabierze go już na zawsze. Potem odleciała.

Fabio dowiedział się, że Margherita wynalazła przepis na pizzę, która była tak smaczna, że niektórzy uważali iż ma właściwości magiczne, zapewniające wieczną młodość. Aby jej spróbować przybywali Wenecjanie z najodleglejszych wysp, a wieść o niesamowitym smaku dotarła nawet do Rzymu. Niestety, poza zasłużonymi pochwałami, rozgłos miał też swoje złe strony.  Coraz częściej do restauracji przychodzili złodzieje, czarownice i podejrzani czarnoksiężnicy, którzy chcieli wykraść recepturę. W trosce o bezpieczeństwo rodziny Margherita ogłosiła, że ukryła przepis i nikt go nigdy nie znajdzie. I zaczęła w restauracji serwować wyłącznie dania z makaronem.

Okazało się, że niektóre ważne postacie w Wenecji widziały fragmenty podartego przepisu. Ale niestety czarownica nie opuszcza Fabia na krok, ciągle go śledzi i nawet się z tym nie kryje. Dlatego Fabio poprosił nas o pomoc w odzyskaniu przepisu.

Przepis na wenecką pizzę

Tak więc uzbrojeni w mapę i wskazówki od Fabio gdzie mamy dotrzeć i szukać informacji o przepisie ruszyliśmy do Wenecji. Zwiedziliśmy Bazylikę św. Marka i Pałac Dożów, w poszukiwaniu wskazówek wdrapaliśmy się na dzwonnicę, kluczyliśmy uliczkami miasta, spacerowaliśmy po Moście Rialto i patrzyliśmy na Canal Grande, podziwialiśmy Most Westchnień i bazylikę Santa Maria della Salute. Nawet płynęliśmy gondolą i zakumplowaliśmy się z gołębiami na placu św. Marka  🙂 A wszystko po to, żeby pomóc kucharzowi odzyskać jego rodzinny przepis. Łatwo nie było, bo Czarownica próbowała nam przeszkodzić w Tajnej Misji, ale nie z nami te numery  Po wykonaniu całej akcji dostaliśmy w podziękowaniu zaproszenie na pizzę 😀

Bank Niezbędników - gotowce na rodzinne przygody

Nabraliście ochoty na rodzinną przygodę w Wenecji? To super, bo mamy dla Was gotowca! ! W naszym Banku Niezbędników – gotowców na rodzinne przygody znajdziecie m.in. pozycję “Niezbędnik Poszukiwacza Przygód. Wenecja. Rodzinny przepis na pizzę”. Co więcej znajdziecie tu również Niezbędnik zatytułowany Maska karnawałowa w Wenecji! Więc do wyboru macie aż dwie różne przygody. To fajna opcja jeśli podróżujecie z dziećmi w różnym wieku. Dla tych co lubią kolorować – polecamy Maskę Wenecką, a dla tych co lubią pizzę – Rodzinny przepis na pizzę. Co ważne, oba Niezbędniki mają tą samą trasę zwiedzania i te same Punkty Akcji, tylko różne zadania. Więc możecie śmiało wziąć oba!

Niezbędniki dostępne są w wersji pdf do pobrania i samodzielnego wydruku. Roczny dostęp do Banku Niezbędników kosztuje tylko 39 zł. To zaledwie niecałe 3 zł za każdy Niezbędnik. Bierzecie, drukujecie, zabieracie rodzinkę i długopis i macie gotowy przepis na rodzinną przygodę. W kolejnych miesiącach pojawią się kolejne Niezbędniki, do których będziecie mieć dostęp w ramach wykupionego dostępu.