Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

Strona główna > Podróże > Chorwacja > Jeziora Plitwickie

Jeziora Plitwickie w Chorwacji – dojazd, parking, trasa zwiedzania i ceny

Jeziora Plitwickie to jeden z najpiękniejszych zakątków Chorwacji. Niesamowity kolor jezior, wodospady, bogata fauna i flora i świetne trasy spacerowe przyciągają tłumy turystów. My podpowiemy Wam fajną trasę do pokonania z dziećmi, która obejmuje największe atrakcje Plitwic.

Jeziora Plitwickie

Przez wschodnią część Parku przebiega droga krajowa DC429, przy której zlokalizowane są dwa wejścia do parku, oznaczone jako ULAZ 1 i ULAZ 2. Przy każdym z nich znajduje się ogromny parking. Cena uzależniona jest od wielkości samochodu. Auto osobowe to w wysokim sezonie (czerwiec – wrzesień) koszt 10 kun za godzinę, busy, kampery i auta z przyczepami kempingowymi płacą 100 kun za cały dzień. Poza wakacyjnym sezonem opłata jest niższa i wynosi odpowiednio 8 kun za godzinę postoju auta osobowego i 80 kun w przypadku pozostałych pojazdów.

Przy parkingach znajdziecie restauracje, bary, sklepy z pamiątkami i sanitariaty.

Jeziora Plitwickie trasy

Tras do wyboru jest sporo – od najprostszych do dość trudnych, trwających cały dzień. Mapa Parku Plitwickiego wraz z zaznaczonymi orientacyjnymi punktami wydrukowana jest na biletach wstępu. W cenie biletu wstępu możecie korzystać ze statków pływających po jeziorach oraz pociągów drogowych, kursujących wzdłuż jezior.

Jeziora Plitwickie mapa

My proponujemy Wam idealną, przetestowaną przez nas trasę dla dzieci, pokazującą najważniejsze miejsca w parku. Cała trasa zajęła nam około 4 -5 godzin.

Do Plitwic dotarliśmy około godziny 13. Godzinę przyjazdu wybraliśmy celowo, licząc na to że znaczna większość turystów zdążyła już rozejść się po parku. Faktycznie na szlakach nie było tłumów, a na przystaniach wielkich kolejek. Wybierając się na wycieczkę zakładaliśmy, że zostaniemy na miejscu do godzin zamknięcia Parku, by móc nacieszyć się tym miejscem, gdy większość zwiedzających uda się już w drogę powrotną.

Na teren Parku weszliśmy wejściem numer 2 (Ulaz 2) i skierowaliśmy się do przystani oznaczonej jako P1.

Z P1 małym stateczkiem w ciągu kilku minut dotarliśmy do przystani P2. Stąd wyruszają statki w stronę przystani P3. Trasa wiedzie przez największe i najgłębsze plitwickie jezioro –  jezioro Kozjak. Rejs trwa kilkanaście minut.

Przy przystani P3 znajduje się spory punkt gastronomiczny, sklep z pamiątkami i sanitariaty. Stąd trzeba wyruszyć pieszo w stronę Wielkiego Wodospadu (Veliki Slap). Droga jest bardzo dobrze oznaczona. Trasa pod wodospad zajęła nam około 1,5 godziny spokojnego spaceru. Trasa wiedzie drewnianymi kładkami prowadzonymi wzdłuż jezior o niesamowitym kolorze wody.

Gdy dotarliśmy do celu to najpierw usłyszeliśmy, a potem zobaczyliśmy Wielki Wodospad.  To największy wodospad Chorwacji. Ma prawie 80 metrów wysokości.

Spod Wielkiego Wodospadu skierowaliśmy się do punktu ST1. Po drodze minęliśmy punkt widokowy, z którego rozpościera się najpiękniejszy widok na Plitwice. To właśnie stąd pochodzi najwięcej zdjęć z Parku.

Punkt ST1 to przystanek pociągu drogowego. To takie duże, klimatyzowane autobusy z przyczepkami. Z punktu ST1 pociągiem ruszyliśmy w drogę powrotną do punktu ST2 znajdującego się w pobliżu wejścia numer 2 (ULAZ 2). Pociągiem jechaliśmy kilkanaście minut i znaleźliśmy się w punkcie startu.

Jeziora Plitwickie wodospady

Poza wspomnianym wcześniej Wielkim Wodospadem, na terenie Plitwic co chwilę natkniecie się na mniejsze lub większe wodospady. Na terenie Parku jest ich łącznie ponad 90! Szum wody będzie więc Wam towarzyszył podczas całego spaceru. Nie musimy dodawać, że to wymarzone kadry dla fotografów.

Jeziora Plitwickie – porady praktyczne

Do Plitwic nie zabierajcie wózków dziecięcych. Bardzo się umęczycie na wąskich kładkach, schodach czy statkach. W przypadku zwiedzania z maluszkami zdecydowanie lepsza będzie chusta czy nosidło.

Pamiętajcie o wygodnych butach i nakryciach głowy.

Koniecznie zabierzcie zapas wody i przekąski. Poza punktami gastronomicznymi znajdującymi się przy wejściach i przystani P3 po drodze nie ma gdzie kupić jedzenia czy picia.

Na terenie Parku zabronione jest schodzenie z oznakowanych ścieżek, biwakowanie, rozpalanie ognisk i kąpiel w jeziorach.

Na teren Parku można wprowadzać psy, które cały pobyt muszą być trzymane na smyczy.

Proponowane trasy zwiedzania znajdziecie na wielkich tablicach przy parku oraz na stronie internetowej Narodowego Parku Jezior Plitwickich.

Jeziora Plitwickie cennik 2021

Ceny za jednodniowy bilet  w terminie od 1 czerwca do 30 września  wynoszą 300 kun za bilet dla osoby dorosłej, 120 kun za dzieci i młodzież w wieku 7 – 18 lat. Dzieci poniżej 7 lat wchodzą za darmo, a studenci płacą 200 kun. Trochę taniej jest, gdy wchodzicie po godzinie 16.00 w wakacje lub po godzinie 15.00 we wrześniu – wtedy dorośli płacą 200 kun, studenci 125, a dzieci od 7 do 18 lat 70 kun.

Poza ścisłym sezonem, czyli w kwietniu i maju oraz w październiku wejście dla osoby dorosłej to koszt 180 kun, dla studentów 110 kun, a dla dzieci 7-18 lat 50 kun. W pozostałych miesiącach jesienią i zimą koszt wejścia to odpowiednio 80, 50 i 35 kun.

Jeziora Plitwickie to skarb natury, który trzeba zobaczyć! Nas zachwyca za każdym razem, gdy tu jesteśmy 🙂

A jeśli planujesz pobyt w chorwackiej Dalmacji i lubisz piękne krajobrazy zerknij na wodospady Krka.

8 odpowiedzi na “Jeziora Plitwickie w Chorwacji – dojazd, parking, trasa zwiedzania i ceny”

Witam.
Być może banalne pytanie: czy za wstęp do Parku można płacić kartą?

Na parkingi przy Plitvickich Jeziorach można wjechać od godziny 6.00. Cena za auto osobowe to już 10 kun za godzinę. Teren przed wjazdem na parkingi jest oznakowany jako zakaz zatrzymywania i postoju. Myśmy dotarli do Plitvic koło 4 i do 6 przeczekaliśmy w aucie na zakazie.

Dzień dobry mam pytanie czy można pojechać i kupić na miejscu bilety na jeziora plitwickie czy trzeba zamawiać wcześniej przez Internet

Hej mam pytanie którą trasę wybraliście B czy F? bo na Waszej mapce wygląda jakby była B ale piszecie, że wchodziliście wejściem numer 2

Dominika, wchodziliśmy wejściem 2 i szliśmy w odwrotną stronę niż to jest na mapie czyli do P1, potem P2 i P3. Powrót autobusem.

Możliwość komentowania została wyłączona.