jeziora plitwickie w chorwacji

Jeziora Plitwickie w Chorwacji – dojazd, parking, trasa zwiedzania i ceny

Jeziora Plitwickie to jeden z najpiękniejszych zakątków Chorwacji. Niesamowity kolor jezior, wodospady, bogata fauna i flora i świetne trasy spacerowe przyciągają tłumy turystów. My podpowiemy Wam fajną trasę do pokonania z dziećmi, która obejmuje największe atrakcje Plitwic.

Jeziora Plitwickie – dojazd i parking

Przez wschodnią część Parku przebiega droga krajowa DC429, przy której zlokalizowane są dwa wejścia do parku, oznaczone jako ULAZ 1 i ULAZ 2. Przy każdym z nich znajduje się ogromny parking. Cena uzależniona jest od wielkości samochodu. Auto osobowe to koszt 7 kun za godzinę, busy, kampery i auta z przyczepami kempingowymi płacą 70 kun za cały dzień.

Przy parkingach znajdziecie restauracje, bary, sklepy z pamiątkami i sanitariaty.

chorwacja plitwice

Jeziora Plitwickie – trasy zwiedzania

Tras do wyboru jest sporo – od najprostszych do dość trudnych, trwających cały dzień. Mapa Parku wraz z zaznaczonymi orientacyjnymi punktami wydrukowana jest na biletach wstępu.  W cenie biletu wstępu możecie korzystać ze statków pływających po jeziorach oraz pociągów drogowych, kursujących wzdłuż jezior.

My proponujemy Wam idealną, przetestowaną przez nas trasę dla dzieci, pokazującą najważniejsze miejsca w parku. Cała trasa zajęła nam około 4 -5 godzin.

plitwice trash zwiedzania z dziećmi
Jeziora Plitwickie. Trasa B. Mapa ze strony www.np-plitvicka-jezera.hr/
  1. Do Plitwic dotarliśmy około godziny 13. Godzinę przyjazdu wybraliśmy celowo, licząc na to że znaczna większość turystów zdążyła już rozejść się po parku. Faktycznie na szlakach nie było tłumów, a na przystaniach wielkich kolejek. Wybierając się na wycieczkę zakładaliśmy, że zostaniemy na miejscu do godzin zamknięcia Parku, by móc nacieszyć się tym miejscem, gdy większość zwiedzających uda się już w drogę powrotną.jeziora plitwickie
  2. Na teren Parku weszliśmy wejściem numer 2 (Ulaz 2) i skierowaliśmy się do przystani oznaczonej jako P1.
  3. Z P1 małym stateczkiem w ciągu kilku minut dotarliśmy do przystani P2. Stąd wyruszają statki w stronę przystani P3. Trasa wiedzie przez największe i najgłębsze plitwickie jezioro –  jezioro Kozjak. Rejs trwa kilkanaście minut.plitwice dojazd
  4. Przy przystani P3 znajduje się spory punkt gastronomiczny, sklep z pamiątkami i sanitariaty. Stąd trzeba wyruszyć pieszo w stronę Wielkiego Wodospadu (Veliki Slap). Droga jest bardzo dobrze oznaczona. Trasa pod wodospad zajęła nam około 1,5 godziny spokojnego spaceru. Trasa wiedzie drewnianymi kładkami prowadzonymi wzdłuż jezior o niesamowitym kolorze wody.plitwice z dziećmi
  5. Gdy dotarliśmy do celu to najpierw usłyszeliśmy, a potem zobaczyliśmy Wielki Wodospad.  To największy wodospad Chorwacji. Ma prawie 80 metrów wysokości.park narodowy jezior plitwickich
  6. Spod Wielkiego Wodospadu skierowaliśmy się do punktu ST1. Po drodze minęliśmy punkt widokowy, z którego rozpościera się najpiękniejszy widok na Plitwice. To właśnie stąd pochodzi najwięcej zdjęć z Parku.park narodowy jezior plitwickich
  7. Punkt ST1 to przystanek pociągu drogowego. To takie duże, klimatyzowane autobusy z przyczepkami. Z punktu ST1 pociągiem ruszyliśmy w drogę powrotną do punktu ST2 znajdującego się w pobliżu wejścia numer 2 (ULAZ 2). Pociągiem jechaliśmy kilkanaście minut i znaleźliśmy się w punkcie startu.jeziora plitwickie w chorwacji

Jeziora Plitwickie – porady praktyczne

• Do Plitwic nie zabierajcie wózków dziecięcych. Bardzo się umęczycie na wąskich kładkach, schodach czy statkach. W przypadku zwiedzania z maluszkami zdecydowanie lepsza będzie chusta czy nosidło.
  • Pamiętajcie o wygodnych butach i nakryciach głowy.
  • Koniecznie zabierzcie zapas wody i przekąski. Poza punktami gastronomicznymi znajdującymi się przy wejściach i przystani P3 po drodze nie ma gdzie kupić jedzenia czy picia.
  • Na terenie Parku zabronione jest schodzenie z oznakowanych ścieżek, biwakowanie, rozpalanie ognisk i kąpiel w jeziorach.
  • Na teren Parku można wprowadzać psy, które cały pobyt muszą być trzymane na smyczy.
  • Proponowane trasy zwiedzania znajdziecie na wielkich tablicach przy parku oraz na stronie internetowej Narodowego Parku Jezior Plitwickich.

co zobaczyć w chorwacji

Ceny biletów wstępu do Parku Jezior Plitwickich w 2018 roku.

Ceny za jednodniowy bilet  w terminie od 1 kwietnia do 30 czerwca oraz od 1 września do października wynoszą 150 kun za bilet dla osoby dorosłej, 80 kun za dzieci i młodzież w wieku 7 – 18 lat. Dzieci poniżej 7 lat wchodzą za darmo, a studenci płacą 100 kun. Ceny w ścisłym sezonie (lipiec – sierpień) wynoszą odpowiednio: 250 kun dorośli i 110 kun dla dzieci w wieku 7-18 lat.

Jeśli planujesz pobyt w Chorwacji i lubisz piękne krajobrazy zerknij tu:

Wodospady Krka w Chorwacji – dojazd, parking, trasa zwiedzania i ceny w 2018.

Zobacz nasz videoprzewodnik po Plitwicach, który pokazuje całą zaproponowaną przez nas trasę 🙂