Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

10 NAJ w AMSTERDAMIE i rowerowa przejażdżka po mieście

Mówimy Amsterdam – myślimy… rowery, kanały, tulipany, zabawa, zabytki, muzea, świetna atmosfera! To idealne miejsce na majówkę. Dziś pokażemy jak można fajnie , rodzinnie spędzić jeden dzień w stolicy Holandii. Podczas naszego ostatniego pobytu szukaliśmy wspólnie 10 NAJ Amsterdamu. Zobaczcie nasze TOP 10!

Rowery w Amsterdamie

Nasz numer jeden i hit tego miasta to rowery! Jest ich tu tysiące, a szaleni rowerzyści są wszędzie. Nie ma się co dziwić, bo mają gdzie dać się ponieść jednośladom – liczba ścieżek rowerowych jest imponująca. Gdy Michał pierwszy raz zawitał do stolicy Holandii miał niewiele ponad rok. Wtedy  podróżował w swoim foteliku rowerowym, przywiezionym z Polski i zamontowanym na wypożyczonym rowerze. W tym roku zdecydowaliśmy się na wypożyczenie roweru typu cargo bike, który idealnie nadaje się do przewozu dzieci. To taka a’la taczka rowerowa. Mieliśmy lekkie obawy co do łatwości manewrowania takim pojazdem, ale na szczęście okazały się bezpodstawne.  Dlatego gorąco zachęcamy Was do zwiedzania miasta i podziwiania go z poziomu siodełka rowerowego. My korzystamy zawsze z wypożyczalni MacBike, mieszczącej się w budynku Centraal Station.

Centraal Station, przy Stationsplein

Korzystając z faktu, że nasza wypożyczalnia znajduje się w budynku dworcu, poświęciliśmy chwilę, by przyjrzeć mu się dokładnie.  Centraal Station to największy i najbardziej ruchliwy dworzec w Holandii. Wygląda jak pałac. Otwarty w 1885 roku  zachwyca do dziś. Spełnia rolę punktu komunikacyjnego w mieście. Tutaj znajdują się przystanki prawie wszystkich linii tramwajowych, a w okolicy cumuje większość statków oferujących rejsy po kanałach.

Kanały w Amsterdamie

Amsterdam kanałami stoi ? Jest ich tu ponad 160. Nie bez powodu Amsterdam nazywany jest Wenecją północy. Cztery największe kanały to Singel, Herengracht, Keizersgracht i Prinsengracht. Wzdłuż nich znajdują się świetne ścieżki rowerowe, dlatego nie ma nic fajniejszego  od pedałowania w okolicy,  podziwiania architektury i zabudowy miasta.

Domy na wodzie w Amsterdamie

Będąc w okolicy kanałów koniecznie  przyjrzyjcie się różnorodnym domom na wodzie.  Pierwsze domy powstały ze względów ekonomicznych. Wystarczyło kupić starą barkę i przerobić ją na mieszkanie. W ostatnich latach moda na mieszkanie na wodzie spowodowała znaczny wzrost cen tego typu lokum.

Najwęższy dom w Holandii

Pozostając przy oryginalnych domach, skierowaliśmy nasze jednoślady w kierunku najwęższego domu w mieście, znajdującego się pod adresem Singel 7. Musicie być uważni, bo łatwo go przeoczyć. Budynek ma szerokość drzwi wejściowych.

Plac Dam w Amsterdamie

Plac Dam to serce miasta i jego największy plac . Znajduje się  m.in.  Nationaal Monument – pomnik ku czci ofiar II wojny światowej.  Plac otaczają najważniejsze budynki w stolicy. Stadhius czyli Ratusz to budowla wznosząca się na 13 659 drewnianych palach wbitych w mulisty grunt. Obok dumnie góruje nad placem Nieuwe Kerk czyli Nowy Kościół z 1400 roku. Swoją siedzibę przy Placu Dam ma również Museum Madame Tussauds.Pod koniec kwietnia  plac zamienia się w lunapark. Wszystko to z okazji narodowego święta jakim jest hucznie obchodzony Dzień Króla. 27 kwietnia cała Holandia powiewa flagami, świętuje i bawi się od białego rana do późnej nocy.

Westerkerk, kościół w Amsterdamie, Prinsengracht 281

Wieża kościoła Westerkerk sięga 85 metrów i jest najwyższą w Amsterdamie. Łatwo dotrzeć do niego bez mapy, gdyż wieża góruje nad miastem.

Magere Brug, okolice ulicy Kerkstraat

Most Magere Brug znalazł się w naszym zestawieniu, gdyż jest najczęściej fotografowanym mostem w Amsterdamie. Chudy Most jest mostem zwodzonym, o czym przekonaliśmy się osobiście, obserwując przepłynięcie pod nim ogromnej barki.

De Waag, Nieuwmarkt 4

Amsterdamska waga miejska zaliczana jest do najstarszych i najsłynniejszych na świecie. W średniowieczu ważono w niej towary, które zmieniały właścicieli. Obecnie znajduje się tu restauracja.

Oude Kerk, Oudekerksplein 23

Najstarszy kościół parafialny usytuowany jest w sercu Dzielnicy Czerwonych Latarni. Zbudowany w XII wieku przez setki lat był miejscem pochówku mieszkańców Amsterdamu. Oude Kerk jest najlepiej zachowaną świątynią w Amsterdamie.

3 odpowiedzi na “10 NAJ w AMSTERDAMIE czyli rowerowa przejażdżka po mieście”

No i pięknie. Ja także byłem na jeden dzień w stolicy NL. Przyznam szczerze, że na co dzień sporo podróżuję po Holandii rowerem, dlatego tym razem postawiłem na spacer pieszy. Kolejnym razem mam zamiar stać się pasażerem łodzi i z kieliszkiem wina w dłoni w zestawie z serem podziwiać piękne krzywe kamienice 🙂

Amsterdam w kwietniu najpiękniejszy 🙂 Udanego zwiedzania! Pozdrawiamy 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.