Rodzinne wakacje na kempingu
i podróże po Europie

Pomysł na rodzinną Tajną Misję w Budapeszcie

Gdy planowaliśmy świąteczny wypad do Budapesztu, Michał był na etapie fascynacji gry w Brawl Stars. Ponieważ nie mieliśmy bladego pojęcia o zasadach tej gry, postanowiliśmy, że postacie z Brawl Stars pomogą nam w kolejnej Tajnej Misji czyli naszym sposobie na zwiedzania bez marudzenia. I tym samym Michał był w siódmym niebie, bo miał zadania dyktowane przez Zadymiarzy, a my nieco poznaliśmy zasady ulubionej gry syna.

Tajna Misja w Budapeszcie

W drodze do Budapesztu Michał znalazł w samochodzie list od Mikołaja, który akurat wyglądał jak jeden z bohaterów gry Brawl Stars. W liście zawarte były podstawowe informacje o Budapeszcie oraz prośba o pomoc.

Okazało się, że ktoś wyjadł wszystkie pierniki, które Mikołajowa upiekła na choinkę. Zostały same okruszki. Mikołaj przekazał nam, że Mikołajowa to dobra kobieta i cieszy się, że komuś smakowały, ale dodała do nich magicznych przypraw, by ładnie błyszczały. I te przyprawy mają pewne skutki uboczne. Mikołajowa chce uprzedzić tą osobę i dać jej lekarstwo nim przyprawa zacznie działać.

Wskazówki kto zjadł pierniki mogliśmy zdobyć wykonując zadania przygotowane przez przyjaciół Mikołaja z Brawl Stars. Za każdym wykonanym zadaniem wręczaliśmy Michałowi kilka elementów układanki. Mikołaj przekazał, że gdy zbierzemy je wszystkie i ułożymy, wtedy dowiemy się kto zjadł pierniki.  A kiedy uspokoimy Mikołajową i nie będzie się już ona martwić o zdrowie pożeracza pierników, to Mikołaj się odwdzięczy 🙂

Zwiedzanie Budapesztu z dzieckiem

I tak rozpoczęliśmy trzydniową, świąteczną Tajną Misję mającą na celu namierzenie pożeracza pierników. Odwiedziliśmy najważniejsze miejsca i zabytki w mieście, a w każdym z nich czekało zadanie do wykonania. I tak np. musieliśmy dotrzeć z hotelu na Plac Bohaterów żółtą linią metra, która jest najstarszą, kontynentalną linią metra w Europie. Naszym zadaniem było dowiedzieć się co trzyma Archanioł Gabriel umieszczony na szczycie Pomnika Tysiąclecia znajdującego się na Placu Bohaterów. To zadanie pozwoliło Michałowi poćwiczyć posługiwanie się mapą metra i odnalezienie odpowiednich stacji przesiadkowych.

Inne zadanie polegało na rozszyfrowaniu wskazówki umieszczonej na Bazylice św. Stefana w Budapeszcie czy też odnalezienie Świątecznego Tramwaju i przejechanie się nim wzdłuż Dunaju. Musieliśmy również wdrapać się na Wzgórze Gellerta i sprawdzić co trzyma nad głową kobieta przedstawiona na pomniku. Przy Zamku Królewskim poznaliśmy legendę o Turulu, mitycznym ptaku, który przyczynił się do powstania państwa węgierskiego, a naszym zadaniem było odnaleźć na terenie zamku jego podobiznę.

Obejrzeliśmy dokładnie Parlament, bo musieliśmy odnaleźć herb przedstawiający kraje wchodzące w skład Krajów Korony św. Stefana. Sporo zadań czekało na nas również w dzielnicy żydowskiej. Ponieważ gra miała miejsce w czasie Świąt, to jedno z zadań dotyczyło regionalnych potraw, które musieliśmy spróbować na jarmarku bożonarodzeniowym.

Zadymiarze z Brawl Stars

Każde zadanie otrzymywaliśmy od innego Zadymiarza znanego z gry Brawl Stars. Poza ciekawostkami o miejscu które zwiedzamy i zadaniu do wykonania, każda karta zawierała też informację o postaci z gry. Dzięki czemu Michał odświeżył sobie wiedzę na temat zasad, a my przynajmniej trochę je liznęliśmy 😉

Finał Tajnej Misji w Budapeszcie

Po trzech dniach zwiedzania mieliśmy już wszystkie elementy układanki. Gdy wróciliśmy do hotelu, Michał ułożył puzzle i okazało się, że pożeraczem pierników jest Lama Krejzolka – ulubiona maskotka Michała, która zawsze z nami podróżuje. Po tym jak odkryliśmy kto zjadł wszystkie ciastka, Michał znalazł wiadomość od Mikołaja:

Dlaczego warto organizować Tajne Misje?

Dlaczego warto tak zwiedzać? Bo przeżyjecie ze swoimi dziećmi świetną przygodę, zaangażujecie je w rodzinne zwiedzanie, pokażecie miasto, jego zabytki i historię w czasie zabawy i będziecie mieli cudne wspomnienia.

Jeśli nie macie czasu lub pomysłu jak zorganizować Tajne Misje to zerknijcie na nasz Bank Niezbędników – zbiór gotowców na rodzinne przygody!  Kliknij tu – www.niezbedniki.com

Noclegi w Budapeszcie

W wakacje wpadamy z wizytą do Budapesztu z campingów położonych nad BalatonemNapfeny, Fured czy ze Strand Holiday.

Zimą wybieramy noclegi w hotelu i korzystamy z promocyjnych ofert na Booking.com 🙂