Paryż z dzieckiem. Pomysł na zwiedzanie bez marudzenia

Globtroterek ostatnimi czasy zafascynowany jest historią Zygzaka McQuinna i Złomka – bohaterów kultowej bajki Disneya Auta i Auta2. W drugiej części Złomek udaje się m.in. do Paryża. A my podążyliśmy jego śladem 🙂

Paryż mapa

Mając w planach zwiedzanie stolicy Francji wykorzystałam bajkę do zaznajomienia Globtroterka z najważniejszymi paryskimi zabytkami. Dzięki temu Globtroterkowi nie obce były pojęcia tj. katedra Notre Dame, wieża Eiffla, Luwr czy Sacre Coeur.  Pierwszy dzień w stolicy Francji postanowiliśmy więc udać się śladami agenta Złomka. Przygotowałam na tę okazję specjalną mapę z zaznaczonymi miejscami do odnalezienia.

Dodatkowo co jakiś czas Globtroterek losował kartę z pytaniem lub zadaniem do rozwiązania. Wszystkie pytania i zadania dotyczyły oczywiście Carsów.
Paryż - rodzinna wycieczka

Nagrodą za dotarcie do wszystkich punktów oznaczonych na mapie były  przygotowane przeze mnie karty  – 30  podwójnych kartoników z wizerunkami aut, każde auto z innym numerem. Dzięki temu mamy nowy zestaw do gry w wojnę, piotrusia lub memory 🙂

Spacer po Ile de la Cite

Ile de la Cite to jedna z dwóch paryskich wysp położonych na Sekwanie. Jednocześnie to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w mieście. Wyspę łączy ze stałym lądem 8 mostów. Najbardziej znany to Point Neuf – najstarszy most w Paryżu, pochodzący z 1607 r. Został wybudowany na polecenie Henryka IV, którego pomnik mijamy przy moście.

Ile de la Cite

Ile de la Cite Paryż
Paryż Ile de la Cite

Po wejściu na wyspę skierowaliśmy się na skwer Du Vert Galant – to najbardziej wysunięty skrawek wyspy z tarasem widokowym i przystanią. Po kilku fotkach skierowaliśmy się na jeden z
najbardziej uroczych placyków w Paryżu – Plac Dauphine.

skwer Du Vert Galant

Następnie przechodziliśmy obok Conciergie – najstarszego więzienia w Paryżu, gdzie m.in. na egzekucję czekała Maria Antonina. Koło więzienia znajduje się wieża zegarowa z 1350 roku, na której umieszczono pierwszy publiczny zegar. A po wschodniej stronie plac na którym odbywa się targ kwiatowy.

Conciergie

Obok więzienia mijaliśmy również Sainte Chapelle – kaplicę z XIII w, która wybudowana została na dwóch poziomach – pierwszego skromnego dla służby i drugiego pełnego przepychu dla władców.
Górna część jest cała w witrażach przedstawiających sceny biblijne.

Notre Dame

Dotarliśmy do Notre Dame. Budowa katedry trwała ponad 200 lat i ukończyła się w 1345 roku. Jej potężne wnętrze może pomieścić 9 tysięcy osób.

Notre Dame FrancjaKatedra Notre Dame
Notre Dame we Francji
Zniszczona podczas Rewolucji Francuskiej, odrestaurowana w latach czterdziestych XIX wieku. W Notre Dame Napoleon koronował się na cesarza. Na wieży katedry znajduje się punkt widokowy – aby się na niego dostać trzeba pokonać 387 stopni.
Notre Dame wewnątrzwnętrze katedry Notre Dame
Notre Dame replika
Notre Dame witrażeWitraż w Notre Dame
sklepienie Notre Dame

Przed katedrą znajduje się kilometr zero od którego liczy się odległości wszystkich dróg we Francji. Pod katedrą warto na chwilę zatrzymać się i pokarmić paryskie gołąbki. My to robiliśmy w międzynarodowym towarzystwie 🙂

gołębie przed Notre DameNotre Dame gołębie
Notre Dame

Lody na wyspie św. Ludwika

Po wyjściu z katedry idziemy na mniejszą wyspę św. Ludwika – uważaną za najbardziej romantyczną część Paryża. Idziemy w stronę 31 rue Saint Louis en I’Ile gdzie znajduje się sklep firmowy lodów Berthillon http://www.berthillon.fr/ Są to lody znane na całym świecie, a wybór smaków ogromny. To w nagrodę za dzielne zwiedzanie 🙂
wyspa św. Ludwika

Luwr

Potem skierowaliśmy się w stronę okolic Luwru. Spacerek nadbrzeżem Sekwany zapewnił nam świetny widok na wyspę.
Luwr Francja
Luwr we Francji

Luwr mieści się w pałacu, którego początki datowane są na XII wiek kiedy to powstała twierdza zbudowana przez Filipa Augusta. W XIV wieku Karol V zrobił w nim swoją siedzibę. Kolejni władcy rozbudowywali pałac, ale na szczęście pozostał on harmonijną budowlą. W 1989 roku przed Luwrem pojawiła się szklana piramida, która wywołała wiele kontrowersji.

Luwr - muzeum Francja

Luwr
wejście do Luwru
Luwr - szklana piramida
Luwr zwiedzanie
piękny Luwr
Luwr Francja

Ogrody Tuileries

Na koniec w ramach relaksu zahaczyliśmy o ogrody Tuileries. To park w stylu francuskim, ze stawami, fontannami i rzeźbami. Powstał w 1570 roku na zlecenie Katarzyny Medycejskiej. W parku znajduje się karuzela i fajny plac zabaw.

plac zabaw w Ogrodach Tuileries

8 thoughts on “Paryż z dzieckiem. Pomysł na zwiedzanie bez marudzenia

Anonimowy

(10 maja 2014 - 22:38)

Genialny pomysł na zwiedzanie! Synek chyba bardzo zadowolony?

Izabela B.

(10 maja 2014 - 23:45)

Mieliście chyba ładniejszą pogodę niż my – zazdoszczę. Pomyśł rewelacyjny – gratuluję! Piękne zdjęcia. Pozdrawiam.

Mama Globtroterka

(11 maja 2014 - 14:17)

Dziękuję 🙂 Pogoda była w kratkę. Na szczęście opady były przelotne i szybko po nich wychodziło słońce 🙂

Katarzyna Sołtowska

(12 maja 2014 - 06:08)

Świetny pomysł 🙂 Chyba każde dziecko byłoby zachwycone. Moja podróż do Paryża odbyła się rok temu w majówkę i jako, że wszyscy byli nieco starsi, to poszukiwaliśmy kadrów z filmu "O północy w Paryżu". Pozdrawiam 🙂

Anonimowy

(12 maja 2014 - 08:17)

Witam Mamo Globtroterko,
    wspaniały pomysł na wycieczkę. ja mam dziewczynki 9 i 12 lat i planuję wyjazd do Paryża na wiosnę przyszłego roku. Tyle, że my będziemy zwiedzać śladami Rozmarynki Szczęsnej -bohaterki 2 cz. Magicznej cukierni i rozwiązywać tajemnicę Mona Lizy, szukać i rozpoznawać gargulców. Czy Wasz nocleg jest godny polecenia i mogłabyś podać jakieś namiary?
    Pozdrawiam
    Joanna

Mama Globtroterka

(12 maja 2014 - 09:06)

Joanna masz fantastyczną opcję na zwiedzanie 🙂 C do noclegów to my jesteśmy fanami kempingów – korzystaliśmy z oferty Vacansoleil – kemping Le Chene Gris w Pommeuse , nocleg w mobile home. Bardzo dobry dojazd – przy kempingu znajduje się stacja kolejowa i dojeżdżaliśmy pociągiem do centrum Paryża.