Pireneje z dzieckiem cz. 2 - Lac de Gaube i Pont d'Espagne

Kolejna część naszego mini-cyklu "Pireneje z dzieckiem". Tym razem wędrujemy nad jezioro :)

Przy wejściu do Pirenejskiego Parku Narodowego znajduje się most Pont d'Espagne (1496 m) położony wśród wodospadów i pięknej roślinności.

Stąd rusza szlak w stronę jeziora Lac de Gaube. Nie należy do najtrudniejszych, ale potrafi zmęczyć ;) Według mapy wędrówka powinna zająć godzinę i 15 minut. My szlak GR 10 pokonaliśmy w czasie dwa razy dłuższym. I to nie dlatego, ze szlak jest źle oszacowany. My wędrowaliśmy w blisko 40 stopniowym upale. Często robiliśmy odpoczynek w cieniu lub chłodziliśmy się przy wodospadzie. Ale widok na jezioro wynagrodził wszystko :)
W jeziorze odbijają się pirenejskie szczyty, w tym francusko-hiszpański Pic du Vignemale (3298 m).

Inną opcją dotarcia nad jezioro jest skorzystanie z kolejki linowej. Potem już tylko 15 minutowy, przyjemny spacer doprowadzi Was na brzeg Lac de Gaube.

Garść wskazówek praktycznych:

Z miejscowości Cauterets należy kierować się na La Raillere. Po drodze miniecie dwa wodospady. Spory parking znajduje się przed wejściem do Parku.
Jeśli chcecie dotrzeć do jeziora pieszo, to na nogi koniecznie załóżcie buty górskie i zabierzcie spory zapas wody. My wybraliśmy się z dwoma butelkami 1,5 l i przy panującej pogodzie wody zabrakło nam w połowie trasy. Wspomagaliśmy się zimną wodą ze strumieni i żałowaliśmy, że nie mamy przy sobie filtra ;) Ale jak prawdziwi survivalowcy przetrwaliśmy tą wycieczkę bez żadnych skutków ubocznych ;)  Nad jeziorem położone jest schronisko, gdzie możecie zjeść coś ciepłego.

A na koniec mapa szlaku znaleziona w internecie :)
Powiązane posty:

Wyłączyliśmy komentarze, gdyż nie nadążaliśmy z odpisywaniem na nie :)

Nie chcielibyśmy żeby ktokolwiek z naszych Czytelników poczuł się zaniedbany ;) Jeśli macie pytania odnośnie podróży, kempingów, parków rozrywki czy gier i zabaw śmiało piszcie do nas maila: kontakt@globtroterek.com lub wiadomość prywatną na Facebooku www.facebook.com/globtroterek Tam odpowiadamy najszybciej jak się da :)