Polska z dzieckiem - szlakiem krakowskich legend

Podczas ostatniej Wigilii pod choinką znaleźliśmy świąteczny pobyt w Krakowie. Ten Mikołaj to wie jaki prezent cieszy nas najbardziej ;) Więc zapakowaliśmy walizki, zgarnęliśmy pozostałe z kolacji pierogi i rankiem ruszyliśmy w kierunku dawnej stolicy Polski.

Krakowskie legendy

Już dawno temu obiecaliśmy sobie, że wizyta w Krakowie poświęcona będzie historii miasta i legendom z nim związanym. Koleżanka podesłała nam link to świetnej strony na której znalazłam wiele ciekawych opowieści. Polecam Wam http://www.bajkowyzakatek.eu , który zainspirował mnie do stworzenia trasy spacerowej po Krakowie i zadań związanych z legendami. Tam też znajdziecie teksty wszystkich opisywanych przeze mnie historii.

Zadanie 1 – narysuj smoka (Legenda o smoku wawelskim)

Podróż z Wrocławia do Krakowa umililiśmy sobie czytając pierwszą z legend. Opowieść o dzielnym szewczyku Dratewce i żarłocznym smoku od razu wprowadziła nas w krakowski nastrój.  Po wysłuchaniu legendy Globtroterek otrzymał pierwsze zadanie – narysować smoka :) Wielki, zielony stwór na zawsze zamieszkał w naszym dzienniku podróży. Pierwszą rzeczą jaką zrobiliśmy po wpakowaniu walizek był spacer na Wawel i przywitanie się ze smokiem.

Zadanie 2 – wysłuchaj Hejnału Mariackiego (Legenda o Hejnale Mariackim)

Historia dzielnego hejnalisty, który ostrzegał miasto przed najazdem tatarskim jest jedną z naszych ulubionych. Z powagą wsłuchiwaliśmy się w hejnał, wyczekując na gwałtowne urwanie melodii. Oczywiście pomachaliśmy też hejnaliście :)

Zadanie 3 – znajdź nóż w sukiennicach (Legenda o wieżach Kościoła Mariackiego)

Legenda wyjaśniająca różnice w wielkości wież Kościoła Mariackiego to smutna historia bratobójczej walki i dramatycznej śmierci. Jak wieść niesie nóż, którym młodszy brat śmiertelnie ugodził starszego, do dziś wisi w Sukiennicach. Po wysłuchaniu opowieści Globtroterek miał za zadanie odnaleźć go.

Zadanie 4obejrzyj obraz Wita Stwosza (Legenda o żółtej ciżemce)

Po przeczytaniu sympatycznej opowieści o żółtym trzewiku, który przez 400 lat leżał za ołtarzem Wita Stwosza, udaliśmy się do Kościoła Mariackiego. Ponieważ nasz pobyt przypadał na święta Bożego Narodzenia, kościół był pięknie przyozdobiony choinkami i lampkami.

Zadanie 5 – zrób zdjęcie gołębiom na krakowskim Rynku (Legenda o zaczarowanych gołębiach w Krakowie)

Historia o ambitnym i rządnym władzy królu Henryku IV Prawym i jego rycerzach zamienionych w gołębie skłoniła nas do zabrania ze śniadania bki i nakarmienia skrzydlatych mieszańców miasta.

Zadanie 6 – znajdź Lajkonika (Legenda o Lajkoniku)

Po wysłuchaniu historii o dzielnym flisaku, Globtroterek miał za zadanie odnaleźć podobiznę lajkonika. Nie było to trudne zadanie, bo w Krakowie na każdym kroku można go spotkać ;)

Zadanie 7znajdź odcisk stópki królowej Jadwigi (Legenda o stópce królowej Jadwigi)

Opowieść o dobrym sercu królowej Jadwigi i młodym kamieniarzu pracującym przy budowie nowego kościoła to jedna z piękniejszych legend. Kamień z odciskiem stopy królowej do dziś można oglądać. Jest on wmurowany w ścianę kościoła Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny.

Weekend w Krakowie to zdecydowanie za krótki pobyt. Z pewnością tu jeszcze wrócimy. A w kolejnym krakowskim wpisie opowiemy o wieczornych spacerach i nauce fotografowania nocą :) Do przeczytania!

Wyłączyliśmy komentarze, gdyż nie nadążaliśmy z odpisywaniem na nie :)
Nie chcielibyśmy żeby ktokolwiek z naszych Czytelników poczuł się zaniedbany ;) Jeśli macie pytania odnośnie podróży, kempingów, parków rozrywki czy gier i zabaw śmiało piszcie do nas maila: globtroterek@op.pl lub wiadomość prywatną na Facebooku www.facebook.com/globtroterek Tam odpowiadamy najszybciej jak się da :)