Paryż z innej perspektywy czyli rejs statkiem po Sekwanie - dzień 4

Właściwie to za miesiąc będziemy ruszać na kolejną majówkę, a jeszcze został mi do napisania post z zeszłorocznego wypadu do Paryża. Dlatego szybko nadrabiam zaległości i zapraszam na rejs statkiem po Sekwanie.

Rejs po Sekwanie
Jeśli wybieracie się w najbliższym czasie do Paryża to polecam śledzić oferty francuskiego Groupona. Mi udało się upolować bilety na rejs z 50% zniżką.
Rejs był świetną okazją do podsumowania tego, co już mieliśmy okazję zwiedzić i obejrzenia zabytków ponownie, z innej perspektywy. Wspólnie szukaliśmy znanych nam miejsc i wybieraliśmy te, które jeszcze chcemy tego dnia zobaczyć.
Przystań statków wycieczkowych znajduje się przy Nowym Moście (Vedettes du Pont Neuf).

Trasa obejmowała najważniejsze obiekty położone przy rzece.

Zdjęcie ze strony www.vedettesdupontneuf.com

W czasie wycieczki wypatrzyliśmy most Aleksandra III i postanowiliśmy po rejsie przyjrzeć mu się bliżej.

Wreszcie ulubiona Wieża Eiffla :)

Kolejnym punktem, w którym jeszcze nie byliśmy, było Muzeum Orsay.

Zwyczaj wieszania przez zakochanych kłódek na mostach pochodzi podobno z Florencji. Ale miast, w których znajdziemy obietnice miłości zamknięte na klucz, jest wiele. W Paryżu zakochani upodobali sobie most Pont des Arts. My spacerowaliśmy po nim w maju 2014 roku. Miesiąc później most uległ częściowemu uszkodzeniu. Barierka nie wytrzymała ciężaru "miłości" i runęła wraz kłódkami do rzeki.

Widok na wyspę Il de la Cite i górującą nad nią katedrę Notre Dame był największą atrakcją tego rejsu.

Spacer wzdłuż rzeki
Wycieczka statkiem trwała 1,5 godziny. Po opuszczeniu przystani ruszyliśmy w stronę miejsc, które "upatrzyliśmy" sobie podczas rejsu. To był nasz pożegnalny spacer. Tego dnia opuściliśmy stolicę Francji. Mamy nadzieję, że nie na długo ;)

Wyłączyliśmy komentarze, gdyż nie nadążaliśmy z odpisywaniem na nie :)
Nie chcielibyśmy żeby ktokolwiek z naszych Czytelników poczuł się zaniedbany ;) Jeśli macie pytania odnośnie podróży, kempingów, parków rozrywki czy gier i zabaw śmiało piszcie do nas maila: globtroterek@op.pl lub wiadomość prywatną na Facebooku www.facebook.com/globtroterek Tam odpowiadamy najszybciej jak się da :)