Piękne kościoły i widoki z wieży, czyli Amsterdam na rowerkach - dzień 2

Dzień drugi w Amsterdamie był równie słoneczny, ciepły i zachęcający do przejażdżek rowerowych jak pierwszy.  Wskoczyliśmy na jednoślady zadowoleni i pełni zapału do pedałowania (tudzież w przypadku Globtorterka zapału do zwiedzania i gilgotania Taty po plecach, gdy już mu się nudziło ;))
Żeby nie jeździć bez celu wyznaczyliśmy sobie punkty do których chcemy dotrzeć - wybraliśmy trzy amsterdamskie kościoły . Mieliśmy też plan, aby spojrzeć na miasto z lotu ptaka.
Na rozgrzewkę przejażdżka "gdzie nas rowery poniosą" :)

Oude Kerk
Najstarszy kościół parafialny usytuowany jest w sercu Dzielnicy Czerwonych Latarni (o której pisałam tutaj). Zbudowany w XII wieku przez setki lat był miejscem pochówku mieszkańców Amsterdamu. Oude Kerk jest najlepiej zachowaną świątynią w Amsterdamie.

W stronę Zuiderkerk
Kolejnym punktem był Kościół Południowy. Jadąc do niego obraliśmy bardzo "pokrętną" drogę, by jak najwięcej objechać miejsc w pobliżu.

Widoczna poniżej kamienica z zielonymi okiennicami to dom w którym mieszkał Rembrand w latach 1639-1658. Obecnie mieści się tu muzeum.

Rodzaje szczytów
Spacerując wśród budynków koniecznie podnieście głowę do góry :) To co nadaje charakteru amsterdamskiej zabudowie to ozdobne szczyty domów. Znajdziecie zakończenia trójkątne, schodkowe, fantazyjne fasady w kształcie dzwonu lub proste gzymsy w stylu włoskim.

Zuiderkerk
Kościół Południowy góruje nad okolicą. Ukończony w 1614 roku był pierwszym protestanckim kościołem w mieście. Obecnie mieści się tu centrum kongresowe.

My zwiedzając miasto kilka lat temu mieliśmy szansę wejść na wieżę. Wejście z przewodnikiem odbywało się o konkretnych godzinach. Z góry podziwialiśmy całe miasto :)

Przejażdżka wzdłuż kanałów
Ostatni kościół - Westerkerk oddalony był znacznie od Zuiderkerk. Dlatego postanowiliśmy zapuścić się w plątaninę uliczek i kanałów bez mapy.

Westerkerk jest najwyższym kościołem w Amsterdamie, a 85 metrowa wieża widoczna jest z daleka.

Na tym zakończyliśmy drugi dzień w Amsterdamie. Przed nami jeszcze wiele atrakcji, ale o tym w następnym poście :)

Wyłączyliśmy komentarze, gdyż nie nadążaliśmy z odpisywaniem na nie :)
Nie chcielibyśmy żeby ktokolwiek z naszych Czytelników poczuł się zaniedbany ;) Jeśli macie pytania odnośnie podróży, kempingów, parków rozrywki czy gier i zabaw śmiało piszcie do nas maila: globtroterek@op.pl lub wiadomość prywatną na Facebooku www.facebook.com/globtroterek Tam odpowiadamy najszybciej jak się da :)