Karuzele, roller coastery, zabawa czyli szaleństwa w Gardaland ( 2014 r.)

Pobyt w Gardaland to była wisienka na torcie tegorocznych wakacji. Ten park rozrywki wspominamy często i zawsze z uśmiechem.

Dzisiejsze zdjęcia będą wyłącznie z telefonu, gdyż postanowiliśmy oddać się szaleństwu bez zbędnych kilogramów, więc „ciężki sprzęt” został na kempingu. I był to bardzo dobra decyzja.

Z kempingu mieliśmy do Gardalandu około 3 km, więc byliśmy u bram parku punktualnie w momencie otwarcia. Już przejście przez tunel było odjazdowe ;)

Na rozgrzewkę spokojna karuzela i zdjęcie w rycerskim stylu.

Mammut
A potem pędem na Mammuta. Inspirowana  „Epoką lodowcową” kolejka górska o długości ponad 1 km  została mianowana naszym ulubionym urządzeniem w Gardalandzie. Szczególnie polecamy wieczorną jazdę Mammutem, kiedy kolejki do atrakcji są znacznie krótsze, a pociąg jakby szybciej pędzi po torach ;)

Na wielu atrakcjach zamontowane są aparaty fotograficzne, które upamiętniają zabawę. My na pamiątkę zakupiliśmy zdjęcie z Mammuta.

Jungle Rapids
Kolejna do zaliczenia była rwąca rzeka, którą pokonuje się  w 8 osobowych pontonach. Dużo śmiechu, trochę wody i wnętrze wulkanu. Fajna sprawa :)

Colorado Boat
Ponieważ po Jungle Rapids nabraliśmy ochoty na atrakcje wodne więc skierowaliśmy się w stronę Colorado Boat. To wielkie łodzie w kształcie pni drzew. Prysznic gwarantowany!

Flying Island
Świetną atrakcją, pozwalającą na podziwiania Gardalandu i okolic Gardy jest latająca wyspa. Wznosi się na wysokość 50 metrów. Możecie poczuć się jak w UFO.

Czas na kawę
Karuzela Kaffeetassen to wirujące filiżanki, które przypadną do gustu wszystkim, niezależnie od wieku.

Piotruś Pan
Czyli kolejna szalona karuzela. Siadamy w małych łódeczkach, które w szalonym tempie zaczynają wirować.

Gąsieniczka czyli roller coaster dla najmłodszych
Ortobruco Tour to propozycja dla dzieci, które chcą poczuć odrobinę adrenaliny. Sympatyczna Gąsienica wiezie żadnych wrażeń najmłodszych gości wśród wielkich owoców i warzyw.

Kolejką po Gardalandzie
Monorotaia to kolejka zawieszona kilka metrów nad ziemią. Funny Express  - uroczy pociąg dla maluchów. TransGardaland Express to przejażdżka po całym parku. Dobra chwila oddechu.

Coś dla maluszków
Genialna strefa dla dzieciaczków przeniesie ich w bajkowy świat. Karuzele tj. Baby Corsaro czy Baby Pilota, przejazd traktorkiem po Doremifarm, wstrzał w górę na Saltomato czy przelot samolotem Volaplano na pewno spodobają się maluchom.

Jedna uwaga – uważajcie na Magic House. Pomimo, że z zewnątrz wygląda bajkowo, w środku okazuje się domem strachu.

Coś dla rodziców
Blue Tornado, Raptor czy Magic Mountain to atrakcje,  które żaden  rodzic nie powinien odpuścić ;)

Raptor – niesamowity, ze względu na fakt, że jest to wing roller coaster. Siedzenia umieszczone są z boku toru. Widoki genialne!

Magic Mountain – dwie pętle, dwie minuty jazdy, podwójna dawka adrenaliny :)

Blue Tornado – 770 metrów niesamowitych przeżyć! Pasażerowie wiszą w powietrzu, gdyż fotele podwieszone są pod torem. Fantastyczne!

Kilka praktycznych spostrzeżeń
Planując pobyt w Gardalandzie warto wcześniej przejrzeć stronę www.gardaland.it pod kątem atrakcji, którymi bylibyście zainteresowani. Jeden dzień może nie starczyć na skorzystanie ze wszystkiego, dlatego warto mieć zaznaczone na mapie co jest dla Was najciekawsze.

Kolejną rzeczą na którą musicie zwrócić uwagę jest określenie wzrostu dziecka, które może z atrakcji skorzystać. Jest to bardzo restrykcyjnie sprawdzane. I nie ma możliwości, żeby pracownik przymknął oko na kilka brakujących centymetrów. Bardzo często dzieci poniżej 140 cm mogą korzystać z urządzeń wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.

Nasz pobyt przypadł na początek września. Do najpopularniejszych atrakcji w  kolejkach czekaliśmy ok. 45 minut. Do pozostałych od 5 do 20 minut. Około godz. 18 zwiedzających było coraz mniej. Około 21- 22 do atrakcji dla dzieci nie było żadnych kolejek.

Polecam zabrać ze sobą bardzo mało wartościowych rzeczy lub praktyczną saszetkę na pasek do której włożycie dokumenty, pieniądze czy klucze do auta. Plecaki i duże torby zostawia się przed wejściem na atrakcje.
Jeśli udajecie się w chłodniejsze dni proponuję zabrać ze sobą cienkie kurtki przeciwdeszczowe -  przydadzą się na atrakcjach wodnych.

Subiektywna ocena Gardalandu
Gardaland jest GENIALNY! Jeśli przebywacie w okolicy jeziora Garda to zachęcam do oddania się szaleństwom w tym parku rozrywki. Porównując do Disneylandu, o którym pisałam tutaj, Gardaland wypada dużo lepiej. Świetne atrakcje, bardzo dobra organizacja i zdecydowanie szybsza obsługa. Polecamy!

A na koniec krótki filmik z najfajniejszych atrakcji :)

Wyłączyliśmy komentarze, gdyż nie nadążaliśmy z odpisywaniem na nie :)
Nie chcielibyśmy żeby ktokolwiek z naszych Czytelników poczuł się zaniedbany ;) Jeśli macie pytania odnośnie podróży, kempingów, parków rozrywki czy gier i zabaw śmiało piszcie do nas maila: globtroterek@op.pl lub wiadomość prywatną na Facebooku www.facebook.com/globtroterek Tam odpowiadamy najszybciej jak się da :)