Tropem agenta Złomka czyli zwiedzanie Paryża dzień 1

Globtroterek ostatnimi czasy zafascynowany jest historią Zygzaka McQuinna i Złomka – bohaterów kultowej bajki Disneya Auta i Auta2. W drugiej części Złomek udaje się m.in. do Paryża. A my podążyliśmy jego śladem :)

Mając w planach zwiedzanie stolicy Francji wykorzystałam bajkę do zaznajomienia Globtroterka z najważniejszymi paryskimi zabytkami. Dzięki temu Globtroterkowi nie obce były pojęcia tj. katedra Notre Dame, wieża Eiffla, Luwr czy Sacre Coeur.

Pierwszy dzień w stolicy Francji postanowiliśmy więc udać się śladami agenta Złomka. Przygotowałam na tę okazję specjalną mapę z zaznaczonymi miejscami do odnalezienia.
Kadry z filmu Cars2

Dodatkowo co jakiś czas Globtroterek losował kartę z pytaniem lub zadaniem do rozwiązania. Wszystkie pytania i zadania dotyczyły oczywiście Carsów.

Nagrodą za dotarcie do wszystkich punktów oznaczonych na mapie były  przygotowane przeze mnie karty  – 30  podwójnych kartoników z wizerunkami aut, każde auto z innym numerem. Dzięki temu mamy nowy zestaw do gry w wojnę, piotrusia lub memory :)

Spacer po Ile de la Cite
Ile de la Cite to jedna z dwóch paryskich wysp położonych na Sekwanie. Jednocześnie to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w mieście. Wyspę łączy ze stałym lądem 8 mostów. Najbardziej znany to Point Neuf – najstarszy most w Paryżu, pochodzący z 1607 r. Został wybudowany na polecenie Henryka IV, którego pomnik mijamy przy moście.

Kadr z bajki Cars2

Po wejściu na wyspę skierowaliśmy się na skwer Du Vert Galant – to najbardziej wysunięty skrawek wyspy z tarasem widokowym i przystanią. Po kilku fotkach skierowaliśmy się na jeden z najbardziej uroczych placyków w Paryżu – Plac Dauphine

Następnie przechodziliśmy obok Conciergie – najstarszego więzienia w Paryżu, gdzie m.in. na egzekucję czekała Maria Antonina. Koło więzienia znajduje się wieża zegarowa z 1350 roku, na której umieszczono pierwszy publiczny zegar. A po wschodniej stronie plac na którym odbywa się targ kwiatowy.

Obok więzienia mijaliśmy również Sainte Chapelle – kaplicę z XIII w, która wybudowana została na dwóch poziomach – pierwszego skromnego dla służby i drugiego pełnego przepychu dla władców. Górna część jest cała w witrażach przedstawiających sceny biblijne.

Notre Dame
Dotarliśmy do Notre Dame. Budowa katedry trwała ponad 200 lat i ukończyła się w 1345 roku. Jej potężne wnętrze może pomieścić 9 tysięcy osób.
Kadr z bajki Cars2

Zniszczona podczas Rewolucji Francuskiej, odrestaurowana w latach czterdziestych XIX wieku. W Notre Dame Napoleon koronował się na cesarza. Na wieży katedry znajduje się punkt widokowy – aby się na niego dostać trzeba pokonać 387 stopni. Wieże otwarte są od 10 do 18:30. Cena: dorośli 8,5 euro, dzieci 5,5 euro

Przed katedrą znajduje się kilometr zero od którego liczy się odległości wszystkich dróg we Francji. Pod katedrą warto na chwilę zatrzymać się i pokarmić paryskie gołąbki. My to robiliśmy w międzynarodowym towarzystwie :)

Lody na wyspie św. Ludwika
Po wyjściu z katedry idziemy na mniejszą wyspę św. Ludwika – uważaną za najbardziej romantyczną część Paryża. Idziemy w stronę 31 rue Saint Louis en I’Ile gdzie znajduje się sklep firmowy lodów Berthillon http://www.berthillon.fr/ Są to lody znane na całym świecie, a wybór smaków ogromny. To w nagrodę za dzielne zwiedzanie :)

Luwr
Potem skierowaliśmy się w stronę okolic Luwru. Spacerek nadbrzeżem Sekwany zapewnił nam świetny widok na wyspę.

Luwr mieści się w pałacu, którego początki datowane są na XII wiek kiedy to powstała twierdza zbudowana przez Filipa Augusta. W XIV wieku Karol V zrobił w nim swoją siedzibę. Kolejni władcy rozbudowywali pałac, ale na szczęście pozostał on harmonijną budowlą. W 1989 roku przed Luwrem pojawiła się szklana piramida, która wywołała wiele kontrowersji.

Ogrody Tuileries
Na koniec w ramach relaksu zahaczyliśmy o ogrody Tuileries. To park w stylu francuskim, ze stawami, fontannami i rzeźbami. Powstał w 1570 roku na zlecenie Katarzyny Medycejskiej. W parku znajduje się karuzela i fajny plac zabaw.

Wyłączyliśmy komentarze, gdyż nie nadążaliśmy z odpisywaniem na nie :)
Nie chcielibyśmy żeby ktokolwiek z naszych Czytelników poczuł się zaniedbany ;) Jeśli macie pytania odnośnie podróży, kempingów, parków rozrywki czy gier i zabaw śmiało piszcie do nas maila: globtroterek@op.pl lub wiadomość prywatną na Facebooku www.facebook.com/globtroterek Tam odpowiadamy najszybciej jak się da :)