Plażowanie na Elbie

Planując zwiedzanie Toskanii wiedzieliśmy, że Elba musi się znaleźć w programie.  Nie starczyło nam czasu na dokładne zwiedzanie wyspy – zostawiliśmy sobie tą przyjemność „nakiedyśtam” . Na zwiedzanie wyspy trzeba poświęcić kilka dni, a że nie dysponowaliśmy taką ilością wolnego, postanowiliśmy tylko na Elbie poplażować.

Elba
Elba to trzecia co do wielkości włoska wyspa i  część Archipelagu Wysp Toskańskich. Wyspa ma blisko 224 km², jest długa na 29 km, a w najszerszym miejscu osiąga 19 km.  Elba słynie głównie jako miejsce zesłania Napoleona Bonaparte, który dotarł na wyspę 3 maja 1814 roku.

Najlepiej na Elbę dostać się promem z miasta Piombino. Z przystani regularnie odpływają promy przewoźników Moby i Toremar. Rejs trwa około 60 minut. Jeśli nie będzie odpowiedniej pogody na podziwianie widoków to promy wyposażone są w mini place zabaw, więc dzieci nie będą się nudzić ;)

Portoferraio
Przybijamy do portu w Portoferraio – największego miasta na Elbie. W mieście znajdziemy ciekawą zabudowę Starego Miasta,  Fort Falcone czy Villa dei Mulini z muzeum poświęconym Napoleonowi.

My zdecydowaliśmy się większość czasu spędzić na fantastycznej plaży Le Ghiaie. Plaża jest kamienista, pełna cudnych jasnych kamieni. To miła odmiana po toskańskich piaskowo-żwirkowych plażach.  Szmaragdowa woda zachęca do kąpieli.

Kamieniste plaże nie są złe :) Piasek nie oblepia wszystkiego, a kamienie można wykorzystać do fajnych zabaw. Oto kilka propozycji zabaw na kamienistej plaży.
Puszczanie kaczek
Kto pamięta puszczanie kaczuszek? Spacerując wzdłuż morza bądź jeziora poszukajcie płaskich kamieni, które nadają się do puszczania kaczuszek. Cały sukces polega na puszczeniu kamyka na wodę poziomo, tak by odbijał się od jej powierzchni. Im więcej razy „kaczuszka” odbije się od tafli wody tym lepiej.

Budowanie wieży z kamieni
Kamienie na plaży w Elbie idealnie nadawały się do budowania wysokich wież. Liczy się precyzja i przemyślany wybór kamieni na budowlę. Wygrywa ten, który zbuduje wyższą wieżę.

Flamastry + kamienie = dobra zabawa
Flamastrami możemy wyczarować na kamieniach wszystko :) Możemy zagrać w kółko i krzyżyk, narysować buźki i zrobić przedstawienie czy zagrać w domino. Można pokolorować kamienie i schować wśród innych na plaży. Zadaniem dziecka jest odnaleźć kolorowe kamyki.
Więcej zabaw na plażach znajdziecie TU i TU.

Wyłączyliśmy komentarze, gdyż nie nadążaliśmy z odpisywaniem na nie :)

Nie chcielibyśmy żeby ktokolwiek z naszych Czytelników poczuł się zaniedbany ;) Jeśli macie pytania odnośnie podróży, kempingów, parków rozrywki czy gier i zabaw śmiało piszcie do nas maila: globtroterek@op.pl lub wiadomość prywatną na Facebooku www.facebook.com/globtroterek Tam odpowiadamy najszybciej jak się da :)